Vi har redan sett Molly Sandén uppträda med sin nya låt “Vi ska aldrig gå hem” från hotellets balkong med en show ut mot Stureplan. Efter en lång period då nöjeslivet tystades ner slår äntligen det anrika hotellet upp sin nya entré mot Stureplan. Nu öppnar Hotel Kung Carl äntligen upp den helt nya cocktailbaren.
Hotel Kung Carl kliver in i en helt ny era och välkomnar till den gyllene epoken.
Veckorna framöver öppnar Hotel Kung Carl inte bara sin nya cocktailbar, men också Bistro La Belle Epoque, en ny vinbar, jazzklubb samt festvåningen för privata fester. Som ansvarig för den stora nöjessatsningen har Daniel Boudal anlitats, med över 20 års erfarenhet inom krogbranschen, som Operativ Chef för samtliga barer och restauranger. Daniel har lång erfarenhet inom Stureplans nöjesvärld, inom bland annat Stureplansgruppen och Nobisgruppen. Senast var han General Manager för Storstad och Olssons Skor – och dessförinnan nattklubbschef i Collagehuset (Bardot, Vida och Bergmans).
– Hotel Kung Carl kommer bli en del av Stockholms musikscen för livemusik med jazzband, DJ’s och olika artister. På La Belle Epoque bjuds man in till det ljuva livet som bygger på glädje, människor i rörelse och euforin av att vara på rätt plats vid rätt tid. Vi ska upplevas som en pulserande nöjesscen med mat, dryck, musik och möten, säger Daniel Boudal, Operativ Chef på HKC Stockholm.
Cocktailbarens nya barchef är Kaj-Kahn Hrynczenko, välkänd inom Stockholms barscen med över 17 års erfarenhet från ställen som Pharmarium och F12. I samarbete med Konceptism har teamet tagit fram en ambitiös cocktaillista med inspiration från 20-talets mytomspunna era. Här har en serie nyskapande punsch-drinkar tagits fram som piggar upp och berättar spännande anekdoter från en svunnen tid. Smaker och historier har sammanflätats i klassiska drinkar som fått en balanserad twist och en kreativ utformning.
– Uttrycket blir La Belle Epoque på Stureplan, i modern svid med balanserade smaker och intressant variation. Vår egen epok möter den föregående och ihop genom goda drycker symboliserar den en välkomnande fest och gott hopp, säger Marcus Östlundh, VD, HKC Hotels.